Задължения за доставчиците на услуги Задължения за доставчиците на услуги

Информация, която доставчикът на услуги трябва задължително да осигури на получателите на услуги:

  1. име, правен статут, правно-организационна форма, седалище и информация за бърз контакт и непосредствена комуникация;
  2. регистрация в търговски или друг публичен регистър, име на регистъра, номер на регистрацията или еквивалентно средство за идентификация;
  3. разрешителния режим, когато дейността е обект на такъв;
  4. идентификационен номер за целите на ДДС;
  5. професионалната организация, в която е регистриран доставчикът;
  6. общи условия за ползване на услугата, ако има такива;
  7. съществуването на договорни клаузи, относно правото, приложимо към договора, и/или компетентните съдилища или арбитражни институции;
  8. гаранции след продажбата, които не са наложени по силата на закон, ако има такива;
  9. цената на услугата, когато тя е предварително определена от доставчика за даден вид услуга;
  10. основните характеристики на услугата, ако не са очевидни;
  11. Информация за застраховки за професионална отговорност и гаранции;
  12. друг вид информация.

Информация, която доставчикът на услуги трябва да осигури на получателите на услуги при поискване:

  1. цената на услугата, ако тя не е определена предварително или информация за метода за изчисляване на цената или достатъчно детайлно изчисление;
  2. професионалните правила, приложими в държавата-членка на установяване и начина за достъп до тях, по отношение на регулираните професии;
  3. други извършвани услуги и партньорства, които са пряко свързани с предоставяната услуга и за мерките предприети с цел избягване конфликт на интереси;
  4. кодекси за поведение, с които доставчикът трябва да се съобразява и адреса, където по електронен път може да се направи справка с тях;
  5. достъп до извънсъдебни средства за разрешаване на спорове, регламентирани в кодекс за поведение или от търговско сдружение или професионална организация, чийто член е доставчикът.