Задължения за доставчиците на услуги
Информация, която доставчикът на услуги трябва задължително да осигури на получателите на услуги:
- име, правен статут, правно-организационна форма, седалище и информация за бърз контакт и непосредствена комуникация;
- регистрация в търговски или друг публичен регистър, име на регистъра, номер на регистрацията или еквивалентно средство за идентификация;
- разрешителния режим, когато дейността е обект на такъв;
- идентификационен номер за целите на ДДС;
- професионалната организация, в която е регистриран доставчикът;
- общи условия за ползване на услугата, ако има такива;
- съществуването на договорни клаузи, относно правото, приложимо към договора, и/или компетентните съдилища или арбитражни институции;
- гаранции след продажбата, които не са наложени по силата на закон, ако има такива;
- цената на услугата, когато тя е предварително определена от доставчика за даден вид услуга;
- основните характеристики на услугата, ако не са очевидни;
- Информация за застраховки за професионална отговорност и гаранции;
- друг вид информация.
Информация, която доставчикът на услуги трябва да осигури на получателите на услуги при поискване:
- цената на услугата, ако тя не е определена предварително или информация за метода за изчисляване на цената или достатъчно детайлно изчисление;
- професионалните правила, приложими в държавата-членка на установяване и начина за достъп до тях, по отношение на регулираните професии;
- други извършвани услуги и партньорства, които са пряко свързани с предоставяната услуга и за мерките предприети с цел избягване конфликт на интереси;
- кодекси за поведение, с които доставчикът трябва да се съобразява и адреса, където по електронен път може да се направи справка с тях;
- достъп до извънсъдебни средства за разрешаване на спорове, регламентирани в кодекс за поведение или от търговско сдружение или професионална организация, чийто член е доставчикът.