Омбудсман на Република България
Омбудсманът на Република България е висш независим конституционен орган, който се избира от Народното събрание за срок от пет години. Омбудсманът е застъпник за правата на хората и пазител на обществения интерес.
Омбудсманът е независим в своята дейност и се подчинява само на Конституцията, законите и международните договори, ратифицирани и влезли в сила за Република България.
Омбудсманът се застъпва с предвидените в Закона за омбудсмана средства, когато с действие или бездействие се засягат или нарушават правата и свободите на гражданите от държавните и общинските органи и техните администрации, както и от лицата, на които е възложено да предоставят обществени услуги.
Омбудсманът може да Ви помогне, ако искате да подадете жалба или сигнал срещу работата на:
- държавните и общинските органи и техните администрации;
- лицата, които предоставят обществени услуги, като например топлофикационни, електроснабдителни, телекомуникационни, ВиК услуги, образование, здравеопазване и др.;
- администрацията на съдебната власт – например, когато неоправдано се забавят съдебни производства.
Жалби и сигнали до омбудсмана могат да подават всички физически лица без разлика на гражданство, пол, религиозни убеждения, политическа принадлежност.
Официалният език, на който се подават жалби и сигнали, и на който се съставят отговорите на омбудсмана, е български. Изключения се допускат за граждани, които не знаят български език.
Жалбите изпратени в електронен вид на български език трябва да бъдат написани на кирилица. Изключение правят жалбоподателите, живеещи в чужбина, които не притежават необходимия софтуер.
Можете да подадете онлайн жалба ТУК.
Приемна на Омбудсмана:
адрес: София 1202, ул. Джордж Вашингтон № 22
телефон: 02/81-06-955; 02/980-95-10;
факс: 02/81-06-963
e-mail: priemna@ombudsman.bg
Website: https://www.ombudsman.bg/index.php/bg