Европейски потребителски центрове
Европейският потребителски център (ЕПЦ) в България защитава интересите на потребителите в случаи на трансгранична покупка и е на разположение за съвети, информация и съдействие при придвижване на жалби и оплаквания.
ЕПЦ може да Ви помогне, ако сте:
- български гражданин, който е придобил стоки или е ползвал услуги в друга държава-членка на ЕС, Норвегия или Исландия;
- гражданин на държава-членка на ЕС, Норвегия или Исландия, който е закупил стоки или ползвал услуги в България;
Области на съдействие:
Европейският потребителски център може да съдейства при разрешаване на трансгранични спорове, са свързани с:
- Информация на потребителите за възможностите, които единният пазар предлага, както и за изисквания на европейското и националното законодателство за защита на потребителите;
- Предоставяне на съвети и помощ в разрешаването на индивидуални проблеми на физически лица, които имат потребителски оплаквания от трансграничен характер;
- Осъществяване на трансгранични сравнителни изследвания за цени, законодателство и други области в потребителската защита.
Можете да подадете жалба онлайн ТУК.
Европейският потребителски център в България е част от мрежата на европейски потребителски центрове (ECC-Net), каквито има във всяка държава членка на ЕС и в две европейски държави извън евросъюза - Исландия и Норвегия. Центровете работят заедно, така че вие можете да получите помощ и съвети в собствената си държава при проблеми в чужбина.
ЕПЦ е звено за контакт по отношение на член 21 от Директива 2006/123/ЕО за услугите на вътрешния пазар.
Целта на член 21 от Директивата за услугите е да се даде помощ на получателите на услуги (потребители и бизнес).
Информацията, която доставчиците на услуги трябва да бъде предоставена на получателите на услуги включва:
- обща информация за изискванията, приложими в други държави членки достъп до и упражняването на дейности по предоставяне на услуги, по-специално тези, отнасящи се до защитата на потребителите;
- обща информация за средствата или обжалване в случай на спор между доставчик и получател;
- данни за контакт със сдружения и организации, включително на Европейската мрежа от потребителски центрове, от които доставчиците или получателите могат да получат практическа помощ.
Списък с имената и данните за контакт на органите в държавите членки на ЕС, които са определени за целите на член 21 от Директивата за услугите.
За контакт:
Европейски потребителски център в България
София, България
ул. „Бачо Киро" №14
Работно време: всеки делничен ден от 9:00 до 17:30.
Тел.: 02 986 76 72
Е-mail: ECCNET-BG@EC.EUROPA.EU
Website: https://www.ecc.bg/